【新商品】有田焼の飾皿(大と中サイズ)

おはようございます。

個人的なことではありますが、昨日髪を切りました。
いつも行く築地のチェーン店の千円カットではなく、家の近くにある個人の千円カットです。

初めて行くので事前にwebで調べたところ、”10分カットとは違い、普通の美容院のように時間をかけてあなたの要望にあったカットをします”と書いてありました。
お店に行くと、同じ文言の看板があったので安心して入店しました。

入店すると6畳の部屋の真ん中に大きな鏡と椅子だけがある状況で、誰もお客様はおりません。
そして冷房がなく、扇風機のみで蒸し暑さがありました。
お店の方はやる気のなさそうな40歳くらいの男性です。
不安に思いつつ、椅子に着席。

店員:「何センチ切りますか?」
私:「今の半分くらいでお願いします。」
店員:「はーい。」

その返事の数秒後バリカンで坊主になるんじゃないかという勢いで刈り上げられていきました。

私は社会人3年目に初めての千円カットで地肌が出るほどの丸坊主になった経験があります。
その時を思い出して心配になった瞬間、バリカンは止まりました。
そして無造作にハサミでカット。

数分後、
店員:「はい、OKです。」
私:「・・・(え?)」

その時の私は、切った髪の毛が顔にも頭にも大量についた状態です。
普通掃除機みたいに吸ったり、顔を刷毛やおしぼりで綺麗にすると思いますが、それすらありませんでした。
頭の後ろのカットについて、鏡を使って問題ないか確認すると思いますが、それもありませんでした。

とても驚いて退店。

滞在時間はわずか7分の出来事でした。
“時間をかけてあなたの要望にあったカット”はどこに行ってしまったのでしょうか。

改めてサービスについて考えさせられる出来事でした。

私達はお客様の為に最大限の努力をしていますが、改めて裏切らず、期待以上の仕事をできるように頑張っていきたいと思いました。
やっぱり騙されたと思ったら二度と行こうと思いませんよね。
一不二には何度でもリピーターになってもらいたいです。
リピーターといっても買うことではなく、気軽に顔を出してほしいということですね。

それでは、だいぶ長くなってしまいましたが今日の新商品のご紹介をします。

今日は有田焼の飾皿です。
大きいものだけでなく、今回は少し小さめの飾皿も入荷しました。

正直値段は高いですけど、手書きならではの味わいがありますね。
この細かい作業を考えると、職人技は本当にすごいと感じます。

ぜひ一度見に来てくださいね。

【私の髪型は見に来なくて結構です。
そんなことを気にしている従業員がいる瀬戸物屋:一不二のウェブサイトはこちら】
http://ichifuji.tokyo

Good morning.

Although it is personal, I cut my hair yesterday.
It is not a thousand yen cut of Tsukiji chain store that I go all the time, it is a thousand yen cut of individuals near my house.

Since I go to the site for the first time, I checked it in the web beforehand, and I wrote that “Unlike a 10 – minute cut, I will take the time to cut as you like, like an ordinary hairdresser and cut according to your needs”.
When I went to the store, I saw a sign with the same wording so I entered it with confidence.

When entering the store there are only large mirrors and chairs in the middle of the 6 tatami room, nobody has customers.
And there was no air conditioning, there was sultry with only the fan.
The shop is a man about 40 years old who seems to be unworthy.
Seated in a chair thoughtfully worried.

Clerk: “How many centimeters are you cutting?”
Me: “Please do it in about half of now.”
Clerk: “Yeah.”

After a few seconds of that reply, it was pulled up with the momentum that it would become a shy with a clipper.

I have experienced becoming a full-bodied owner with the first time in the third year as a senior official with a cut of 1,000 yen.
At the moment when I was worried about that time, the clipper stopped.
And cut with scissors in a casual manner.

After a few minutes,
Clerk: “Yes, it is OK.”
Me: “…”

At that time I have a lot of cut hair on my face and head.
I think that it sucks like a normal vacuum cleaner, and I think that I will make my face clean with a brush or a hand towel, but it was not even that either.
For cutting behind my head, I think that using a mirror makes sure that there is no problem, but that did not happen either.

I was very surprised and left the store.

The staying time was only 7 minutes.
Where have you gone “cut according to your needs over time”?

It was an event that made me think about the service again.

We are doing our utmost efforts for customers, but I wanted to do my best to work more than I expected without failing again.
After all I do not think I will visit again if I think I was deceived.
I want you to become a repeater for many times over and over.
Even if it is called a repeater, it is not to buy it, but I want you to feel free to show your face.

Well then, although I have become quite long, I will introduce today’s new products.

Today is Arita – yaki ‘s decorative dish.
Not only big things but also a little smaller decorative dish arrived this time.

The honest price is expensive, but there are tastes unique to handwriting.
Considering this detailed work, I feel that craftsmanship is really amazing.

Please do not miss it once.

[I do not need to come see my hair style.
There is an employee who cares about such a Japanese Tableware Shop: Ichifuji’s website is here]
http://ichifuji.tokyo

If you come to Tsukiji, please come to Ichifuji.
Our shop is famous in Japan because it is cheap and good quality.
Please also take a look at the home page of “Ichifuji”.
You can use WechatPay and AliPay,
Tsukiji is not only DAIWA Sushi and Sushidai! There is Ichifuji in Tsukiji!

#一不二 #Ichifuji #築地 #築地場外 #和食器 #瀬戸物屋 #有田焼 #Tsukiji

迎使用支付宝
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早上好。

虽然是个人的,但我昨天剪了头发。
我一直走的不是筑地连锁店的千日元削减,是在我家附近的个人的千日元削减。

自从我第一次去这个网站以后,我事先在网上查了一下,我写道:“不像10分钟的剪辑,我会花时间按照你喜欢的方式剪裁,就像普通的美发师一样,您的需求”。
当我去商店的时候,我看到一个字样相同的标志,所以我放心地输入了它。

进入商店时,6间榻榻米房间中间只有大镜子和椅子,没有任何顾客。
并没有空调,只有风扇闷热。
这家商店是一个40岁左右的男人,似乎不配。
坐在椅子上若有所思地担心。

职员:“你裁剪多少厘米?”
我:“请在现在的一半时间内完成。”
职员:“是的。”

经过几秒钟的回复后,它的势头迅速增加,它会因削波器而变得害羞。

作为一名高级官员,我已经在第三年第一次成为一名厚实的主人,削减了1000日元。
当我担心那个时候,飞剪停了下来。
用剪刀随意剪裁。

几分钟后,
职员:“是的,没关系。”
我: ”…”

那时候我脸上和头上都有很多剪发。
我认为它就像一个普通的真空吸尘器,我认为我会用刷子或毛巾擦拭脸部,但它甚至都没有。
为了切割我的头,我认为使用镜子确保没有问题,但是也没有发生。

我很惊讶,离开了商店。

停留时间只有7分钟。
你在哪里“随着时间的推移按需要裁剪”?

这是一个让我再次考虑服务的事件。

我们正在为客户做出最大的努力,但我想尽我所能去做超出预期的工作,而不会再次失败。
毕竟,如果我认为自己被骗了,我不认为我会再次访问。
我希望你一次又一次成为一名转发者。
即使它被称为中继器,但它不会购买它,但我希望你能随时展现你的脸。

那么,虽然我已经变得相当长,但我会介绍今天的新产品。

今天是有田 – 烧的装饰盘。
这次不仅是大件事,而且是一个小小的装饰盘。

诚实的价格是昂贵的,但有口味独特的手写。
考虑到这些详细的工作,我觉得工艺真的很棒。

请不要错过一次。

[我不需要来看我的发型。
有一位关心这样的日本餐具店的员工:Ichifuji的网站在这里]
http://ichifuji.tokyo

如果你来筑地,请来Ichifuji。
我们的商店在日本很有名,因为它便宜且质量好。
也请看“Ichifuji”的主页。
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筑地不仅是DAIWA寿司和Sushidai!筑地有Ichifuji!

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